Adam Bomb

Minulou neděli 3.6.2012 přijel do Ostravy opět zahrát, tentokrát do klubu Barrák americký kytarový mág jménem ADAM BOMB.

Naposled v Ostravě Adam Bomb hrál takřka přesně před dvěma roky na Stodolní ulici v klubu Templ, o čemž více napoví právě táto minulá reportáž , právě z roku 2010.

Adamb Bomb je vynikající kytarista s vlastním stylem, který si už zahrál s kdekým od KISS,
HANOI ROCKS přes Chucka BERRYHO třeba po John Paul JONESE.

Chlapík, který by mohl vstoupit do kterékoli slavné formace, ale přesto radši dál křižuje dodávkou
Evropu, aby vymetl kdejaký zapadlý klub. Miluje svobodu a tu jen, když je sám za sebe. S železnou pravidelností absolvuje 200 až 250 koncertních zastávek
ročně se svou živelnou show, plnou ohně a zatěžkaných riffů. Nezmar na cestě
časem.
V roce 2009 taky nahrál společně jeden song s ostravskou punkovou formaci
DEGRADACE pro jejich album „Atomic boogie“ – píseň „Time Bomb“

 

Skvělý rozhovor s Adamem, který s ním  na místě udělal Rudee najdete –> ZDE <–

Nám se mimo jiné o Adamovi podařilo zjistit, že svoji první kytaru dostal malý Adam /tehdy ještě Brenner/ od kluka, co byl zaměstnaný u
jeho otce a s ním taky poprvé ochutnal „cigára chechtavý“.  Bylo to asi osudové setkání,
protože se tehdy jeho cesty spojily s obojím na celý dosavadní život.
První jeho zmínka o hudbě, která by za to stála, se datuje do roku 1979, kdy sestavuje
skupinu TYRANT. Jako každá začínající kapela, hrají převážně cover verze, což by určitě
nebylo nic až tak zajímavého, kdyby vedle něj na postu zpěváka nestál GEOFF TATE, pozdější
frontman QUEENSRYCHE.

Adam Bomb

Adam miluje AC/DC a Led Zeppelin, ale hlavně Van Halen s David Lee Rothem. Když se VH
objeví v jeho městě, nemůže u toho chybět a spolu s kamarádem se dostává až do hotelu
Tacoma Washington. Umíní si, že se musí setkat s Eddiem a nechat si od něho podepsat
kytaru.

Po pátrací akci se mu nakonec podaří potkat na chodbách hotelu s basákem
Michaelem Anthonym a ten je protáhne až do mistrova pokoje. Nakonec, všechno dopadne
ještě líp, než si dokázal představit. Eddie, / prý z počátku působil dost zpruzeným dojmem/,
když zjistil Adamovo zapálení pro kytaru, s ním nakonec zůstal celé tři hodiny, ukázal mu
několik kytarových fíglů a ovlivnil tak jeho budoucí směr nadobro. Píše se rok 1980 a brzy po
tomto setkání nastupuje místo kytaristy Tony Bortka do tehdy lokální heavyrockové skupiny
v Seattlu, TKO.
Hned následující rok se začíná jeho rock´n´rollová kára rozjíždět velkou rychlostí. Se
zpěvákem Bradem Sinselem skládají materiál pro album In Your Face a spolu s producentem
Rickem Keeferem odlétají nahrávat do Honolulu na Hawaii. Ještě v témže roce se mu podaří
opravdu husarský kousek. Letí do L.A. na konkurs skupiny KISS na uvolněný post kytaristy po
zdevastovaném Ace Frehleyem. Dostává se až mezi poslední 3 adepty, ale nakonec dostává
přednost VINNIE VINCENT. Adam později uvádí, že místo nedostal jen z důvodu, že mu bylo
teprve 16 let a byl ještě dítě. Nicméně mu to zvýšilo prestiž a navíc si z kapelou zahrál 3
skladby. Cesta do L.A. mu taky asi pomohla v rozhodnutí, se následující rok přestěhovat.
Po příjezdu do Hollywoodu se skamarádí s chlapíkem, který se jmenuje Jeff Izabelle a říká si
Izzy /několik let později už jako IZZY STRADLIN startuje GUNS´N´ROSES/. Najímají si spolu
pokoj, shodou okolností v domě, kde se formuje rocková kapela BLACK´N´BLUE. Brzy se
spřátelí s jejich kytaristou a často spolu zkouší. Jmenuje se TOMMY THAYER a o mnoho let
později nastupuje /opět po Ace Frehleym/ ke KISS. Jak je ta Kalifornie malá. Adam stále
hledá kapelu ke které by se přidal, dokud ho Tommy s Izzym nepřesvědčí, že to nemá
zapotřebí a ať se vydá na sólovou dráhu.

(live in Ostrava)

Příští rok se mu naskytne několik zajímavých příležitostí. S Rickem Keeferem a automatickým
bubeníkem nahrává další 3 skladby a natáčí video Shape Of The World. Zaskakuje za Yngwie
Malmsteena na 2 koncertech STEELER a v San Franciscu předskakuje Michaelu Schenkerovi.
Po koncertě se setkává s manažerem AEROSMITH Davidem Krebsem a domlouvají se na další
spolupráci. Opět odlétá na Hawaii natáčet s Rickem skladby pro celé album. Spolupracuje s
bubeníkem MONTROSE Chuckem Ruffem, setkává se s basákem AC/DC Cliffem Williamsem.
Ten mu nahrává baskytaru k jednomu z jeho velkých hitů I Want My Heavy Metal. Formuje
svou regulerní skupinu ze spoluhráčů Billy Idola – bubeníkem Greggem Gersonem a basákem
Phil Feitem a dalším kytaristou Jimmym Crespem /ex-AEROSMITH/. V Japonsku u JVC Victor
vychází jeho první album Fatal Attraction a v USA podepisuje smlouvu s Geffen.

Paul del Bello

Následující rok tráví koncertováním po jihozápadě, stěhuje se a předskakuje skupinám jako
METALLICA nebo ARMORED SAINT.
Rok 1986 začínají v Louisianě natáčením klipu k I Want My Heavy Metal s bývalým kytaristou
Ricka Derringera. Přichází nový bubeník Sandy Slavin /ex-ACE FREHLEY,RIOT,NUGENT/ a
spolu s Philem Feitem cestují do Anglie. 6 týdnů cestují po britských klubech a absolvují i dvě
show ve vyhlášeném klubu Marquee. Na severu Londýna nahrávají s producentem Martinem
Rushnetem album Pure S.E.X. Po návratu do Států hrají po klubech v celém New Yorku.
Nastává další výměna bubeníka. Z kapely Billyho Squiera přichází Bobby Chouinard /ex-GARY
MOORE,NUGENT,ALICE COOPER/ a vyrážejí na další turné po USA a Kanadě. Po odskočení si

do Francie nahrává 2 kytarová sóla na albu BLACK´N´BLUE „Without Love“. Spolupracují s
ním producent Bruce Fairburn a zvukový mistr Bob Rock. Během nahrávání se ve studiu
objevuje JON BON JOVI a domlouvá se s oběma pány ke spolupráci, ze které vzniká jeho asi
nejslavnější album Slippery When Wet. Vrací se koncertovat do Evropy a na konci roku
cestují společně s THE LORDS OF THE NEW CHURCH po Americe. Závěr roku tráví s britským
fotografem Mickem Rockem na sérii fotografií pod názvem The Bad Boys Of Rock pro
dámský magazín Playgirl.
Na Nový rok ´88 vystupuje v New Yorku na jednom podiu s Chuckem Berrym, načež odlétá
do Anglie na třítýdenní turné, které si prodlouží na dva měsíce. V Evropě se mu zalíbí natolik,
že jeho další kroky míří do Stockholmu. V baru Popelíne vystupuje každý večer, rovných 10
týdnů, společně s kytaristou NEW YORK DOLLS Johnny Thundersem. Vrací se na pět
vystoupení na Manhattan a z jejich show v Ritzu je natočen záznam pro live album a video.
Pokračuje do Paříže a dál po Francii. Adam roztočil kolotoč koncertů, který se od té doby
nezastavil.
V době, kdy se u nás bolševismus řítí do záhuby /alespoň oficialně/, se setkává s kytaristou
Steve Stevensem /BILLY IDOL,VINCE NEIL/ a pouštějí se do společného skládání skladeb pro
budoucí album New York Times. Než dojde k samotnému natáčení, odskočí si na turné po
Francii,Belgii,Dánsku a Holandsku. Nahrávání provází neuvěřitelné peripetie, když zkrachuje
nahrávací studio a veškeré vybavení je zabaveno, přičemž se ztratí master alba.
V dubnu 1991 ho na Hawaii během nahrávání zastihne smutná zpráva o smrti jeho kámoše
Johnny Thunderse. Na jeho památku píše skladbu Johnny In The Sky, úvodní věc z nového
alba Grave New World. K Bobby Chouinardovi a němu se přidává basák Steve James /DOGS
D´AMOUR/ a vyrážejí na 40 koncertů po Anglii, které končí vyprodaným Marquee.
Do roku 1993, kdy vychází u Sony Rockwoll nové album Grave New World neustále cestuje a
natáčí. Stihne přežít bez zranění ošklivou autonehodu, kdy se svým Mustangem vlétne do
strže, setkat se ve studiu s Axlem Rosem a na 9. výročí smrti Johna Bonhama vystupuje po
boku jeho syna Jasona.
Rok na to vystupuje společně s Noelem Reddingem /JIMMI HENDRIX BAND/ a Bobby
Chouinardem na tributním koncertě Jimi Hendrixe a vyráží opět na další 4 měsíce do Evropy.
V pětadevadesátém odjíždí se 100 dolary v kapse, kytarou a hlavou Marshall do Španělska.
Tam se mu zalíbí natolik /dobře se tam hulí/, že začne obrážet celou zemi po klubech a
hospodách. O svém putování napsal 300 strankovou knihu, kterou později ovšem odmítl
vydat.
Po návratu do USA se zázračně objevují ztracené pásky New York Times, kdesi ve skladišti v
Brooklynu a Adam je kupuje zpátky za vydřidušských 5000,00 dolarů. Poté kontaktuje svého
starého známého Bobby Chouinarda, který skončil u Petera Wolfa a hledal angažmá. Od
Billyho Squiera přetáhli basistu Kenny Aaronsona a klávesáka Alana St.Jona a vyrazili do
studia natočit 5 nových skladeb. Rok ´97 se věnovali zkoušení a koncertování po
newyorských klubech, uzavřeli smlouvu pro Evropu a blížilo se vydání alba. Když bylo
konečně New York Times dokončené, Adam přes hodinu nevěřícně telefonoval s Bobbym, že
po tolika letech konečně vyjde. Ráno na to, ho zastihla zničující zpráva, že Bobby Chouinard
zemřel.

Po pohřbu, kdy zbývající spoluhráči nechtěli bez Bobbyho pokračovat, skupinu rozpouští a
objevuje se příležitostně v předprogramech jiných kapel, jako např. Chumbawamby v Seattlu
nebo s japonskou metalovou formaci ALFEE.
Protože ho tento stav moc neuspokojuje, rozhodne se vydat novým směrem a zakládá
projekt GET ANIMAL. Píše 12 skladeb pro stejnojmenné album a odjíždí na 30 koncertů
předskakovat WASP po Evropě včetně několika velkých festivalů. V té době se objevuje se
svou legendární kytarou, růžovým Les Paulem. Po návratu okamžitě píše Get Animal 2. Na
obal tohoto alba mu pozuje jeho kámoš z hospody – trpasličí herec Verne Troyer /známý
jako Mini Me z kultovního filmu ojížděje Austina Powerse/.
Následuje další cesta do Evropy jako předskokan skupiny DIO a v Barceloně se setkává se
svým starým parťákem z newyorských klubů Michaelem Monroem /HANOI ROCKS/. Jejich
cesty se na čas spojí – finský promotér mu nabízí několik vystoupení a Adam neváhá. Cestuje
po Finsku až k ruským hranicím, skládá, koncertuje a paří. To trvá s přestávkami téměř 2
roky, kdy si jen odskakuje tu na chvíli do NY, tu do Španělska nebo Německa. Při jednom
koncertu v klubu v New Yorku ho vidí John Paul Jones /LED ZEPPELIN/, je jeho hrou nadšen a
zve ho k natáčení alba, které právě vzniká. A to se neodmítá.
Po čase se spolupráce s Monroem začne zhoršovat, kdy se nemohou domluvit na konečné
podobě společného materialu. K úplnému přerušení však dojde až ve chvíli, kdy je nalezena
mrtvá Michaelova manželka . Příčina – mozkové aneurysma. Vše najednou přestává být
důležité, Monroe ruší koncerty a stahuje se do ústraní, Adam odjíždí vegetovat do Španělska.
Že se po čase dali oba přátelé znovu dohromady, dopomohla i určitá náhoda. Právě 11. září
se Adam vracel letadlem ze Španělska do Finska a když mu Michael volal zprávu o útocích na
New York seděl už v autobuse z letiště. Zatímco se zbytek světa začal připravovat na válku
proti terorismu, oni uzavírali mír.
V listopadu vychází v Japonsku album Thunderthief John Paula Jonese a jedinými hosty na
nahrávce jsou Robert Fripp /KING CRIMSON/ a Adam Bomb. Celosvětová premiére alba je v
únoru následujícího roku. To už ovšem tandem Monroe/Bomb nahrává album Whatcha
Want /Adam pod přezdívkou Pink Gibson/ a v srpnu vydává další sólové CD Third World
Roar. Tentokrát je to koncepční album k 11. září o terorismu a světě v kterém žijeme.
Celý rok 2003 absolvuje nekonečné turné, během kterého například přijde o nového
bubeníka z NY Bobby Reynoldse, který je zatčen, nebo odehraje 30 koncertů během 30 dní
ve Velké Británii.

Violet the Cannibal

Dalším důležitým mezníkem v Adamově osobním životě je rok 2004. Během turné po Velké
Británii, které tentokrát čítá 54 zastávek, navštíví továrnu Marshall v Milton Keynes a setkává
se osobně s Jimem Marshallem. Podle Adamových vlastních slov je to věc o hodně větší než
se setkat s papežem. Navíc mu mechanici opravili jeho hlavu 2 Marshall 50 Watt, kterou
užívá od doby, kdy začal hrát na kytaru a pamatuje Hendrixe.
Nastává pravidelné roční křižování Evropou, ale málokdo stačí jeho tempu. A tak následující
rok mění rytmickou sekci – přicházejí Paul Del Bello a Marco Da Vinci, základ italské kapely
MOTORCITY BRAGS. Vzniká další pomyslný „rekord“, kdy během 101 dní odehrají 100
koncertů. To už ale začínají pravidelně navštěvovat i Českou republiku.
Během let 2004 – 2010 odehraje přes neuvěřitelných 1500 koncertů převážně napříč
Evropou. Po několikeré výměně bubeníka se na této stoličce usadí jedna z nejváženějších
hard-rockových bubenic současnosti – Violet The Cannibal z Velké Británie.

Více si můžete vybavit –> ZDE <– v tomto fotoreportu.

Tak zatím

Martin