DSCN2129

Inanga

Jedno z dalších mnoha vystoupení momentální ostravské hudební špičky, jak oznamoval poutač, skupiny Marow, která výrazně zpestřuje českou hudební scénu od ledna roku 2012, kdy kapela pokřtila své debutové album Tsunami, se konal dne 7.2.2014 v klubu Hudební bazar, v Ostravě-Přívoze. Společně, ještě z pražskou skupinou Abigail Ybarra. což mi sice zpočátku uniklo, ale ihned po vstupu do klubu, mne to vrátilo do reality. Přišel jsem zrovna ve chvíli, kdy ještě Abigail Ybarra zvučili a trochu mne to zmátlo.

Nakonec při zjištění, že opět vidím některé známé tváře jsem si oddechl, že jsem tady opravdu dobře.

Během té doby, co jsem navštívil koncert Marow naposledy, našel jsem na YouTube některé nové skladby v repertoáru a tak jsem byl zvědav na nějakou změnu. Ta přišla a ne ledajaká.

Už jen nástup kapely ve mně vyvolal poněkud šokující překvapení. Bubeník nikde, kytarista rovněž. Hmm, zajímavé, o způsobu osvětlení scény nemluvě, jelikož po celé vystoupaní Marow, na přání hlavní postavy kapely Mara Zemana, svítily na pódiu pouze dvě svíce. Mno, hezké intimčo.

Tuto, poněkud zpočátku ponuře, ale přesto zajímavě, působící atmosféru Maro okomentoval tím, že kapela prochází jistou katerzi a proto toto dnešní vystoupení bude vypadat právě takto. hmm, zpočátku trochu pochyby, když tedy Marow znamená opravdovost, kreativitu a talentované hudební osobnosti a kdekoli zní hudbaMarow, tam se probudí rytmus v těle.

DSCN2148

Maro Zeman

A ta katerze, tak ta mne tedy zajímá. Už jen proto, že je třeba to nějak okomentovat. Ale i tak jsem si říkal, že ať se to jeví komukoliv jak chce, tak mně to přijde opět jako jeden z výjimečných koncertů Marow, který  jistě  jen tak nikde dlouho neuslyšíte a jenž právě proto stojí i za zaznamenání. Když už nic, tak možná jednou, z historického hlediska snad.

Myslím, vlastně ani si jinak myslet nemohu. Celá čtveřice v čele s Markem Zemanem v obsazení, tradiční saxofony Marcely Kučové, klávesy Pavla Sotoniaka a jeden ženský vokál hlasem Inangy navíc, byť zbytek kapely se pohyboval celou dobu v klubu také, se velice dobře poprala, jak se skladbami novými, tak především s těmi starými. I když  ohlasy mezi diváky v sále hovořily o tom, že je to dnes takové akustické, což mne vrátilo právě na poslední akustický koncert v klubu Les, tak právě zde bych řekl vyniká schopnost konkrétních hudebníků, zahrát svůj repertoár kdykoli a za jakýchkoliv okolností. Tedy, že i něco, jak se říká, zlé, je vždy pro něco dobré. Rozhodně co se týče kvality, tak stoupli výše, ale tuto pravdu znám už odedávná, že takto se poznají kvalitní muzikanti právě.

 

Koneckonců si to můžete posoudit sami v tomto sestřihu, který sice zdánlivě může působit velice tmavě, nicméně přesně rezonuje s atmosférou koncertu, kde konkrétní členy rozeznáte jen dle třpytivých, pohybujících se odlesků ve světle svíc:

Po vystoupení mi to nedalo, zašel jsem za Márem s tím, zda mi neosvětlí ono slovo „katerze“ a neřekne něco k tomuto vystoupení.

Abigail Ybarra

Abigail Ybarra

Přeci jen, pro fanoušky a čtenáře je vždy potřeba něco věcného napsat. Takže ona ta katerze se týká toho, že Maro se rozhodl hrát již nový repertoár, ale vzhledem k tomu, že kapela měla menší pauzu, tak se rozhodl toto vystoupení zahrát právě tímto způsobem. Ve věcech kapely se nejedná o žádné negativní závratné změny, jen že tak zhruba za pár měsíců by již měli své fanoušky těšit novými skladbami.

Poté již na scénu nastoupili, jak již je sám Maro Zeman uvedl, Satani z Prahy, i když to nejsou žádní Satani, dvojice Abigail Ybarra. To už se na jevišti rozsvítilo:

Tak tolik z pátečního večera v Hudebním bazaru, ze kterého si atmosféru lze prohlédnout i zde, v tomto přiloženém fotoreportu.

Tolik z klubové scény zatím,

Mathi